onsdag 6 juni 2007

den växer

Fick ett paket med posten häromdan.



Kastade mig genast över det men var lite försiktig i början. Ville inte bli besviken.



Första intrycket var "bra", sedan upptäckte jag att den växte...


Jag pratar alltså om punkcover-plattan med en coverversion av en av mina gamla ungdomssynder. Efter många genomlyssningar har den vuxit sig stark. Riktigt stark. Det tog några lyssningar innan jag bestämde mig för om Emily Jane Powers version av Ramones gamla Sheena is a punk rocker var helgerån eller udda och rolig, bestämde mig för det senare.

Det är en skön blandning av mer och mindre kända engelska och amerikanska punklåtar från 1976 till 1983. En australiensisk klassiker är också med, Downdimes version av The Saints gamla (I’m) Stranded. Den låter nästan som jag minns den. Sedan är det som sagt var två svenska låtar med, varav vår gamla pärla År 3000 är den enda med svensk text.

wearing our punk rock hearts on our sleeves
Yellow Mica Recordings ymr 030


Andra bloggar om: ,

1 kommentar:

rigg sa...

*hahaha* blir först att kommentera mitt eget inlägg...

oj vad jag använde ordet gamla många gånger ;)