fredag 8 juni 2007

ni som undrar... (uppdaterad)

Kollade loggfilen igen. Hittade ett par saker folk har googlat efter. Besvarar dem efter bästa förmåga!

Äter muslimer kycklinglever - Jag är ingen expert på vare sig kycklinglever (riktigt äckligt enligt min mening) eller muslimer så jag konsulterade Wikipedia. Svar ja, om den är halalslaktad.

Hejdå på Isländska - Fråga Lotten, hon verkar vara haj på Isländska!

Sms va kan man skriva - Det beror helt på vem du skickar sms:et till. Jag tror inte att du bör skriva samma saker till mamma som till bästa kompisen eller något krogragg...

Spionera på annan dator - Varför spionera på en dator? Den står där den står om den inte är bärbar.

Hund bloggar - Va, har bloggandet spridit sig till djurriket nu oxå? Har inte de flesta hundar lite för stora tassar för att pricka rätt tangent?

Tyvärr jag kan inte kommer - Vad hette din svensklärare?

Kissande kvinna - Har du hittat henne än? Hon kanske kommer när hon kissat klart.

Yesterday - igår - Oh yes... varenda dag!

Oversattning - Hmmm... Du glömde nog prickarna, eller the pricks som engelsmännen säger!

----
uppdaterad, kom på svaret på oversattningen.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart! Intressant att se vad folk googlar efter....sanslöst ibland.

Sura Citronen sa...

Haha!!!
Länge sedan jag läste något så här bra!
En klockren 10 poängare!!!

Anonym sa...

Det är synd om människan, som gamle Strindberg sa. Själv tycker jag mest hon är rolig... :)

rigg sa...

niina: funderar på att ha en liten google-sök skola här :)

sura citronen: tack... du får samla på dig googlingar du oxå!

lilla blå: jag tycker dina ökträffar idag var underbara oxå, de måste ha ett samband.

Lotten Bergman sa...

Fast jag är inte haj på isländska, jag kan bara ett fåtal ord och uttryck, men är överförtjust i den isländska bokstaven thorn samt brutallitteraturen "Njáls saga".

Matilda sa...

ha ha, störtsköna! Att folk ens får för sig att söka efter sådant... Kvinnan som uträttar sina behov är antagligen den konstnären som det var så mycket rabalder om nyligen.

rigg sa...

lotten: Hör inte "hejdå" till de fraserna? Nåväl, jag brukar lära mig att beställa in en öl och fråga efter toaletten...

matilda: troligen var det hon det googlades efter, men det det lite lustigt ut i en lösryck googlesöksträng.