torsdag 21 juni 2007

midsommartrafiken...

Hade ett ärende ner på stan idag, fastnade i en extrem bilkö. Polisen hade spärrat av tvärgatorna i en korsning. En motorcykelpolis dirigerade trafiken. Jag trodde att det hade hänt något spännande, dramatiskt. Kollade lokalblaskan men hittade inget om något rån, inget om misstänkta bomber. Åkte ut efter en timme igen för att handla mat. Klockan var nu så den värsta trafikrusningen borde vara över. Inte då, nästan samma köer. Nu var det i allafall inga polisavspärrningar längre. En till titt i tidningen. Nu hittade jag det, tror jag. En liten notis. Midsommartafiken hade skapat kilometerlånga köer i södra infarten. Jag misstänker att polisen helt enkelt stängde ett trafikljus för att få bättre flyt på trafiken.

Hoppas trafiken lättar till i morgon, vi ska iväg. Inte så långt men ändå. Hatar att köra bil i krypande köer. Återkommer inatt med en liten redogörelse för mina midsommarplaner.


Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: