fredag 8 juni 2007

gårdagen...

Gårdagens bästa skämt levererade hustrun. En kompis till sonen hade lämnat sin kavaj hos oss under en av förfesterna till studenten. Han ringde igår och kollade så vi var hemma, strax innan grabbarna skulle samlas inför den traditionsenliga utgången genom skolans trappa.

Kompisen: "Hej, är ni hemma? Jag ska hämta min kavaj nu"

Hustrun: "Men vad har du gjort med den kavajen? det är ju en jättefläck på den!"

Kompisen: "Oj, jag vet inte"

Hustrun: "Jag provade att torka bort den, men den gick inte bort så jag tvättade kavajen i 60 °.

Kompisen: "Men det kan man väl inte göra..."

Hustrun: "Nej, det blev inte bra, men det är säkert öppet på Röda Korsets loppmarknad så du kan köpa en ny"

Helt plötsligt var det en knäpptyst student i andra sidan av telelinjen. Han skrattade gott åt det när jag grattade honom utanför skolan senare.


Kvällen gick jättebra, iallafall vad vi vuxna vet. Själv somnade jag mitt i mottagningen, efter middagen men det kan jag skylla på att jag hade jobbat natten innan och bara hunnit sova två timmar. Bålen var jättegod så jag provade flera glas och drycken till maten vad det heller inget fel på. Vaknade till lagom till att avrunda kvällen hemma hos grannarna.

Idag har yngsten skolavslutning. Hon gjorde det väldigt klart för oss att vi inte fick gå på den. Det gjorde inte så mycket för jag är fortfarande lite trött.

--------
Uppdatering: Medans jag författar detta vandrar det en nyvaken lik-liknande varelse förbi mig, för han har tagit studenten, fyfan vad han är bra!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Flashback. Sofforna fulla med sovande studentgossar... Åh... Tiden går så fort.

stella sweden sa...

Ja fy fan vad dom är bra, gossarna di sma...Åhhh!

rigg sa...

lotta: tiden går alldeles för fort!

stella: japp...