lördag 16 juni 2007

jag kan inte vara riktigt klok...

Klockan halv tre på natten satt jag och gjorde en IQ-test online.


Totalresultatet var "Övernormalt". Mattefrågorna gick galant, ord- och språkfrågorna med. Det logiska tänkandet ver det inte heller något problem med men det gick åt helsike med minnesfrågorna, när man skulle memorera siffror och dess ordningsföljd. Ni som har följt bloggen vet att jag brukar klaga på mitt minne, jag brukar glömma vilken våning jag har parkerat på i parkeringshuset, tappar bort kundvagnen på affären och så... Nu skyller jag på klockan, jag skyller på att jag sitter och gäspar men faan vet om jag vågar gå tillbaks och göra om testen när jag är pigg och utvilad. Tänk om det inte blir bättre, tänk om det blir sämre...

Andra bloggar om:

6 kommentarer:

malin sa...

125! Och jag var varken särskilt skärpt eller svag på någondera del, det var ju lite trist - utan presterade enligt förväntan sett till det totala resultatet. Det är som jag alltid sagt; jag kan lite om allt =)

Anonym sa...

jag gillar inte såna där test ett dugg. Jag är dålig på att läsa och få i hop mattefrågor av typen: Om Mats åker två mil....
Men jag har en hyfsad allmänbildning och rätt bra betyg så jag klarar mig. Sen har jag läst någonstans att det är de men hög EQ som klarar sig bäst i yrkeslivet. Och socialkompetens det har jag ganska mycket av.
Har du tänkt på pigghetstid? När är din bästa tid? en ganska intressant tanke tycker jag, kolla bloggen så fattar du

stationsvakt@gmail.com sa...

Jag vägrar. Gjorde ett sådant för ett par år sedan, och det visade sig att jag var på gränsen till farligt obegåvad; tokdum, rentav. Nu hatar jag alla intelligenta. ;-)

Anonym sa...

116 blev det här. Kul test.

rigg sa...

malin: Grattis, 125 är riktigt vasst, bättre än 95 % av (den amerikanska) befolkningen. Enligt det finstilta längst ner på resultatsidan motsvaras det av genomsnittet för PhD & MD.

Skärpt på alla moment. "Prestation enligt förväntan" är ju när dina olika delmoment vägs mot varandra och du var inte bättre eller sämre på något delmomnet.

D T M: Precis som du säger är EQ och social kompetens minst lika viktig, om inte viktigare än IQ. Ska kolla pigghetstiden sedan!

johnny: Efter att ha följt din blogg dagligen i drygt ett halvår tvivlar jag på ditt gamla testresultat! Sedan är det ju som Den tatuerade mamman säger om EQ och social kompetens också.

samira: Välkommen till bloggen!

stella sweden sa...

Här blev det 122.
Inte så pjåkigt för she som skriver så DTM och en del andra inget begriper :)

Förvirrat, konstigt etc...

Sämst var jag på mattefrågorna, rent ut sagt usel!

Håller med Stationsvakt, såna här test är oroliga för jag tror ändå att de är lite missvisande

Jag skulle haft högre! :)