lördag 30 juni 2007

jag, göteborgare?

Gjorde en test jag hittade i Göteborgs-Posten. Jag är alltså inte Göteborgare och har aldrig bott där. Är född, uppvuxen och fortfarande bosatt i Sudsvall så det är ju en bit därifrån. Men jag gillar staden, det lilla jag har sett av den under mina tre besök där. Åter till testen... Jag blev en god göteborgare!


Du är en god göteborgare, men du heter inte Glenn och det var inte du som döpte energiverket till Ellysépalatset. Du kan en hel del bra vitsar och älskar maten från havet, men du kan vara tyst och äter även nötkött. Du är vänlig men inte riktigt en go gubbe. Du tar vagnen till jobbet och tycker om att flanera längs Avenyn. Stockholm är bra för semester, men Västkusten vinner i längden.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jå fick la samma resultat!

rigg sa...

moböjs >> smyg-göteborgare du med?

Anonym sa...

Jajamensan!

Anonym sa...

l?se hele blog, pretty good