fredag 1 juni 2007

sommar...

Idag har det vait kanonvarmt ute, det riktigt känns att det är första sommardagen* och tidningarna lovar riktigt ordentlig sommarvärme nu i helgen: "Varmast blir det troligtvis i Norrland med temperaturer på upp till 25 grader". Tråkigt nog har jag arbetsnätter hela helgen så förmiddagarna sover jag bort, men sommaren har ju knappt börjat så jag hinner nog få en hel del solsken jag också - och regn, för nu pratar vi Svensk sommar.


Skylten fick jag häromåret av en kompis till hustrun.
Texten lyder:

Vildvuxet och vanskött?
Trädgårdsmästaren
har sommarlov...


Jag tror att det var någon form av pik!

--------
* Det där med när sommaren börjar beror ju lite på...
Kopierar ut en kommentar jag lämnade hos Mymlan igår:
Det beror på om man menar meteorologisk sommar (1:a juni), astronomisk sommar (sommarsolståndet) eller frågar SMHI (när dygnsmedeltemperaturen stadigvarande är över 10 °Celsius.)!
Källa: Wikipedia.

Andra bloggar om:

Inga kommentarer: