onsdag 13 juni 2007

mer om de skitiga bananerna...

Häromdagen skrev jag ju om Chiquitas terroristkopplingar och massmordsåtal. För några veckor sedan uppmanade två bloggare (Syrran och Lisa Matälskaren) till protester mot samma bananjätte efter att de hade avskedat två arbetare som rapporterat att de blev sjuka av giftet som sprutades över plantagen.

Som svar fick de nu ett taffligt skrivet mejl från en Account Executive från företaget Hill & Knowlton som tydligen sköter Chiquitas PR i Sverige. Både Syrran och Lisa hanterade mejlet riktigt snyggt och PR-byråns kritik fick motsatt effekt.

Andra bloggar om: , , , ,

6 kommentarer:

Anonym sa...

Bra inlägg. Bra inlägg även hos de två du refererar till. Tack! Det hade jag missat annars.

Anonym sa...

Håller med, bra inlägg. Detta är väl nyhetsvärde om nåt. Men likväl är det livet för nån stackars intern som verkar slå högre.

Anonym sa...

Glasbursinterner - ett särskilt slags interner. :(

rigg sa...

Lilla blå och majsan: Själv brukar jag läsa tidningarna rätt noga, men detta missade jag helt. Det var nog inte med i de vanliga blaskorna. Hittade det via knuff.se där man kan fynda ibland...

rigg sa...

Lilla blå: extra synd om glasburinternen :)

Anonym sa...

tack för gratulationerna! Intressant vilken kraft bloggen har då du får "svar på tal av högre ort"
Jag skulle behöva skriva en riktigt elak blogg som hämd i dag, men jag är inte svärig av mig.
Jag borde vara mera bitchig men tydligen så är jag en fegis :(